söndag 2 januari 2011

Välkommen till min blogg!

För drygt 4 månader sedan fick jag ett väldigt jobbigt besked. Jag har endometrios. Efter nästan två år med ständigt magont, in och ut från lasarett och undersökningar hos alla möjliga doktorer, uppsökte jag till sist en manlig gynekolog på Ungdomsmottagningen. Denne man kunde genast konstatera vad jag hade med tanke på att i stort sätt alla symtom stämmer in på mig. Beskedet kom som ett slag i magen och sedan dess har det varit jobbigt att ta itu med alla möjliga tankar, bland annat tankar om framtiden.  

Såå... med denna blogg är tanken att försöka hjälpa andra med endometrios - hjälpa de som ännu inte vet om att de har sjukdomen, att hitta den. Sen hade det också varit skönt att få prata med någon i samma sits, höra dennes tankar och åsikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar