måndag 3 januari 2011

3e januari 2011

Nytt år, nya tag och förhoppningsvis nya möjligheter och kanske till och med en chans att ta ännu  ett steg i utredningen om vad vi ska göra för att jag ska kunna må så bra som möjligt.
Jag ska träffa min gynekolog igen den 19e januari, för uppföljning. Hoppas då att som sagt kunna ta ännu ett steg i utredningen. I och för sig  har jag redan blivit lite bättre sedan jag bytte ut mina minipiller Cerazette mot betal p-pillerna Mercilon. Är ganska säker på att dom faktiskt hjälpt, då jag skulle haft mina sk anfall nu i december, vilket jag på sätt och vis också haft sedan den 18e december, men det har varit betydligt mycket lindrigare denna gång. Dock vill jag ju självklart slippa att ha ont i magen varje dag, även om det kanske minskat lite, så jag hoppas vi kan hitta någon lösning.
Varje dag fyller jag i en tabell. Den tabellen visar är hur pass ont jag har på en skala mellan 0-10 varje dag, morgon, förmiddag, eftermiddag, kväll och sen kväll. Detta gör jag för att gynekologen ska kunna se på papper, inte bara få höra, att skillnaden faktiskt finns sedan jag gick från Cerazette till Mercilon.
Idag hoppas jag att magen inte bråkar allt för mycket med mig, då jag tänkte bege mig in mot stan och handla lite nya träningskläder.
Önskar er en bra dag & tack för att ni läser bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar