måndag 24 januari 2011

Missade gynekologen


Samhällsdag i skolan idag. Väldigt intressant! Vi såg en film som handlade om hur lätt det faktiskt sker att det blir en diktatur. Filmen hette Die Welle och var mycket lärorik! Dessutom har det diskuterats skillnaderna mellan i-länder och u-länder; bland annat att det dör 36 000 människor i u-länder, varje dag, av en så enkel (tycker vi) sjukdom som magsjuka eller förkylning.
Efter skolan försökte jag gång på gång få tag på min kära gynekolog, men hann tyvärr inte innan träningen. Självklart har jag missat två samtal av honom när träningen är slut. Typiskt! Så nu måste jag vänta tills imorgon med besked från sjukhuset. Pirrigt!
Imorgon är jag i alla fall ledig, och det känns gött!

3 kommentarer:

  1. Åh vad synd, var så nyfiken på hur det gått men nu får jag hålla mig tills imorgon då :-) Förstår att det är extra jobbigt för dig nu att vänta en dag till innan du vet. Sen kan du börja smälta vad läkaren sagt :-) Nu ser jag fram emot morgon dagen och uppdatering.
    Bamsekram/ Monika

    SvaraRadera
  2. Åh nej, vad typiskt...Men hoppas du får tag på honom idag. Det är ofta ovissheten som är jobbigast. Man har ju vårdgaranti här Göteborg, vilket betyder att jag kommer få min operation inom 3 månader. Men det kan ju hända om en vecka också...Min gynekolog skrev att det var akut. Fast de två tidigare har jag väntat en månad på.

    Och vilka fruktansvärda siffror, 36000. Det är väldigt svårt att förstå. Så oerhört viktigt att skriva om. Vi i väst kan inte ens föreställa oss det. Då är jag glad att jag bor här, som har gratis sjukvård. Tänk de som har denna sjukdomen i u-länderna? Fy tusan vad jobbigt.

    Kram Mia 1973

    SvaraRadera
  3. Hej båda två!
    Javisst är det väl typiskt!? Gått och väntat snart en vecka. Jag vill veta NU! Tråkigt nog verkar det inte heller som om jag kommer få tag på honom idag eftersom han tydligen inte jobbar. Fan! Jag måste få veta nu!
    Men jag uppdaterar er så fort jag vet någonting!

    Javisst, 36000 är helt ofattbart. Hemskt! Ja, det kan INTE vara roligt att ha endo i U-länderna. Ush!

    Tack för era fina stöd.

    Hörs snart!

    Bamsekram

    SvaraRadera