söndag 30 januari 2011

Picknick och ett varmt bad

Har haft en fantastisk dag idag tycker jag. Den har varit så mysig på alla sätt och vis och solen som har tittat fram så fint har gjort mig glad. Idag kunde man till och med känna att solen värmde, vilken härlig känsla!
Var iväg och köpte ett fotbad med pappa och sambon idag. Plus två filmer som ska ses ikväll ( & solsidan 20.00 såklart ) A walk to remember & Snabba cash för den har jag inte sett än.
När vi kom tillbaka hem packade jag i smyg en fikakorg med varm choklad och en bit morotskaka tillsammans med en filt och drog med sambon ut på en picknick vid en fin damm. Här satt vi och njöt då det plötsligt går förbi en man med en relativt stor hund i koppel. Då jag är lite hundrädd, eller rädd skulle jag väl inte säga, men jag har stor respekt för hundar sedan en incident från när jag var liten, flyttar jag mig lite åt sidan när hunden kommer mot mig. Snart står hunden upp i ansiktet på mig och luktar och har sig. Jag ryggar ännu mer tillbaka och visar tydligt att jag vill att ägaren tar bort hunden från mig. Då säger hundägaren, som alla andra jävla hundägare utan respekt säger, '' hon är så snäll.'' DET SPELAR INTE MIG NÅGON SOM HELST JÄVLA ROLL! För om jag inte vill ha din hund upp i ansiktet så är det din jävla skyldighet att få bort henne där ifrån! Ush vad arg jag blir på sådana oansvariga och väldigt respektlösa hundägare. Önskar jag hade mod att säga till honom på skarpen, men det har jag väl inte då hunden såg lite läskig ut... Men förbannad blev jag iallafall. I smyg.

Efter den ändå väldigt mysiga picknick la jag mig i ett varmt bad när vi var tillbaka hemma, och tog hand om mig själv. Efter badet satte jag fötterna i fotbad för att inviga det nya fotbadet, härligt! Fixade fötterna och målade naglarna.

Har haft en mysig, lugn och rofylld dag idag. Den taskiga mensen är nu här och kör lite med mig, jobbigt men ändå hanterbart. Hoppas det förblir så!

3 kommentarer:

  1. Snabba Cash är så bra!
    MVH F

    SvaraRadera
  2. Men vad tykna en del är... Så himla respektlöst. Det är precis som du säger - det spelar ingen roll, det är faktiskt dina känslor som räknas. Punkt!! Usch, du skulle kanske sagt till ändå, fast jag vet hur svårt det är när man är mitt i det.
    Härligt med picnic i alla fall, finns det något godare än varm choklad en vinterdag?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det brist på respekt? Jag blev så ställd över att det finns så otrevliga och människor utan respekt!
    Nej, det undrar jag. Den varma chokladen var suverän!

    Kram

    SvaraRadera