söndag 30 januari 2011

Solsken och yoga

Vilken fin dag det är idag! Solen lyser, och så är det så där lagom kallt. 1-2 minusgrader.
Jag har precis kommit hem från min första riktiga yogaträning. Det var annorlunda. Inte på ett dåligt sätt, inte alls. Men annorlunda. Svårt att få rätt på andningen när man inte riktigt vet hur man ska göra, men jag ska ge det några chanser till så lär man sig väl. Tända ljus, och rökelse, blandat med stämningsfull musik, och ett gäng härliga människor som låter sig själv göra fel, som låter sig själv tappa balansen, utan att skämmas. Balansövningarna var inte bland det lättaste. Huja vilken dålig balans jag har!! Men det ska väl förhoppningsvis bli bättre av yogaträning 1 gång i veckan.

Gör från och med igår ett 5 dagars uppehåll av mina p-piller. Nu väntar den där jävla mensen. Hoppas, hoppas bara att jag slipper mina kramper.

2 kommentarer:

  1. Åh, hoppas du inte får alltför ont. Håller tummarna!
    Kul att du vågade prova yoga :) Det är klart att det tar lite tid och balansen, ja, den är det ju lite sisådär med..he he....

    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller också tummarna, har inte varken tid eller ork att ha så pass ont nu som jag kan få.
    Ja, det var kul faktiskt. Har dock haft ont i huvudet hela dagen sedan yogan, undrar om det inte är för rökelsen...Tråkigt om det är för den, för jag har verkligen ont i huvudet :(
    Haha, balansen är väl kanske inte så bra som den skulle kunna vara nej ;) haha

    Kram

    SvaraRadera