tisdag 22 februari 2011

Sportlov

Mitt näst sista sportlov någonsin... Det känns lite tragiskt. Hehe!
Men men, den tiden - den sorgen. Nu är jag i alla fall ledig en vecka och det är väldigt skönt. Ska träffa en tjejkompis på en fika idag sen får vi se vad dagen bjuder på mer.. Sambon är sjuk så det är lite trist, hoppas att jag slipper bli sjuk igen.
På lördag väntar sambons födelsedagspresent, överraskningen, som jag hoppas att han kommer att bli glad för.

Magen har faktiskt inte krånglat alls mycket nu på senaste tid, det är jätte skönt. Jag måste bara fråga, för visst tvekar jag på det här med operation... Tycker ni verkligen att jag ska göra den? Varför/varför inte? Jag tror jag behöver en liten push för att inte tacka nej till operation.
Brevet ang. operation har fortfarande inte kommit och jag vill ju så gärna veta!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag ska göra en titthålsoperation nästa vecka för att förhoppningsvis få en diagnos (de misstänker endo). Vad jag har förstått utav din blogg så vet du redan att du har endo? Eller är jag ute och cyklar? Orsaken till att jag vill operera mig är att jag vill veta vad som är fel. Det jag skulle råda dig är väl att komma fram till varför du i så fall ska operera dig. Har läkaren sagt att magen kan bli bättre eller du kanske vill veta hur mycket endo du har, osv... Jag vet inte så mycket om för- och nackdelar med operation, har försökt att inte läsa sånt för då kanske jag blir osäker. Hoppas du kommer fram till hur du ska göra :)Vad tycker din läkare förresten?

    Kram
    Emelie

    SvaraRadera
  2. Hej Emelie!
    Vad skönt att jag inte är ensam!
    Nix, jag har inte fått en diagnos och det är därför jag ska göra titthålsoperationen. Den gynekolog jag träffat är 95% säker på att det är endo för allt tyder på det, har alla symtom osv. Men dom kan ju inte fastställa endo utan en op så det är som sagt därför operationen ska göras.
    Jag har läst lite om för- och nackdelar, och som med vilken operation som helst finns det självklart risker, men titthålsoperation är en rutinoperation, en liten operation, som inte innebär några större risker eller faror.
    Min läkare tyckte bestämt att vi skulle göra en operation om jag själv ville, och jag vill, men är så sablans feg, så ibland känner jag att det nästan hade varit lättast att bara skita i det. Men jag ska göra det!

    Lycka till.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men du, det är väl fullkommligt normalt att vara lite rädd inför en operation?? Det är jag också, trots att jag gjort två innan. Det du kan fokusera på är att du får verkligen veta, till 100%, inte bara till 95%. Då kan du liksom släppa det sen. Ibland är det värre att leva i ovisshet än att få ett tråkigt besked. Sedan kan det faktiskt bli bättre, då dom skrapar rent och så där. Det finns ingen annan än du som kan besluta i det här, men tillåt dig att vara nervös, det är helt okej.

    Hoppas det går riktigt bra, det gjorde det för mig och jag tänker se till att det blir så igen :) (inte för jag vet hur, men ändå...he he)

    Kram Mia1973

    SvaraRadera
  4. Jo, visst är det normalt och då är det väl också lätt hänt att man funderar på att bara skita i det. Men självklart ska jag göra en operation, och få veta vad det är.
    Tack för ditt stöd. När ska du opereras?
    Hoppas att allt går toppen för dig.

    Kram

    SvaraRadera