lördag 12 februari 2011

3 rätters middag

Sådär, min första riktiga, och dessutom helt egna 3 rätters middag avklarad. Det var väldigt roligt och trevligt och alla verkade nöjda! Till förrätt gjorde jag något jag kallar för toast mimosa, vilket är smörstekt bröd som jag stansat ut till cirklar. Till det serveras bladsallad, skinka med hemgjord mimosasallad, en gurkskiva och en apelsinskiva.
Till varmrätt gjorde jag fläskfilé med grillsås, klyftpotatis, rostade rotfrukter och sallad. Till dessert bjöd jag på en hemmagjord chokladmousse med hallonsås.
Jag är faktiskt nöjd med min insats och kvällen har varit väldigt trevlig!
För er som inte förstått, ( hur skulle ni kunna förstå när jag inte berättat?? ) så var detta en middag för att fira sambons födelsedag som är på torsdag!
Nu värker tyvärr halsen, så nu blir det en snabb dusch för att sen krypa ner i sängen och sova. Förhoppningsvis är jag snart frisk!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Mums!
    Chokladmousse är min absoluta favorit dessert :) Nu blir jag hungrig (fast jag precis ätit frukost) Hoppas du mår bättre och blir helt frisk snart.
    Kram Mia1973

    SvaraRadera
  2. Min med! Chokladmousse är verkligen gott!
    Tack så mycket! Hoppas att allt är bra med dig.

    Kram

    SvaraRadera