söndag 6 februari 2011

Kryss i almanackan

Yes, idag var första gången jag körde bil. Så det blev ett kryss i almanackan. Det gick förvånansvärt bra. Körde automatare, men det tror jag kan vara bra för då blir det inte så många olika moment att lära på samma gång. Nu till exempel kan jag styra, parkera ( den du ;) och så känner man bilen lite. Så kan man fokusera på hur det är att växla med manuell sen. Vi ska hämta hem farfars gamla bil en dag snart så jag kan få testa manuell också. Sen ska jag ju självklart köra manuell på bilskolan och ta körkort för manuell. Nej, som sagt, det gick bra och var väldigt roligt.
Efter övningskörningen åkte jag, mamma, brorsan och sambon och badade en sväng. Åkte rutschkana och lekte gjorde vi, dessutom satt jag och njöt i bubbelpoolen en lång stund och efter badandet bastade jag med hårinpackning. Det var ljuvligt! Skönt att känna sig sådär mör och ren nu. Trött blir man av att bada!
Snart blir det kycklingsallad till middag, och Solsidan kl. 20.00.

På onsdag ska jag till sjukhuset för en sista undersökning innan op. Lite läskigt. Dessutom får jag väl reda på, åtminstone på ett ungefär, när operationen kommer att bli av. Ska träffa min gyn på eftermiddagen med mamma för lite frågor också. Blandade känslor. Lite spänt, men också förväntansfull...

Hoppas att ni alla har haft en trevlig helg!

6 kommentarer:

  1. lycka till med körkortet!
    håller själv med på det.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!
    Detsamma, detsamma!
    Visst är det roligt? :)

    SvaraRadera
  3. ja körningen är rolig men teorin är ju mindre rolig :)

    SvaraRadera
  4. Tycker du? Jag tycker att teorin är intressant som bara den!

    SvaraRadera