torsdag 3 februari 2011

Förbannad!!

Ja, nu är jag faktiskt riktigt j-vla förbannad! Jag är så arg att jag till och med gråtit!
Jag är hemma idag från skolan också, och detta måste självklart meddelas både den ena och den andra så att jag inte får ogiltig frånvaro. DÅ, när jag berättar om hela situationen, dessutom vet varenda kotte att jag lider av endometrios och att jag just nu har det tufft med mina smärtor, nej då, blir dom SURA! Alltså va f-n! Jag sliter så jäkla hårt redan! Dag ut och dag in gör jag det dubbla gentemot vad de andra gör, eftersom jag ständigt slåss med smärtorna också. Jag gör allt i min makt för att få ett bra betyg i alla mina kurser, men BLI SUR! Alltså snacka om brist på respekt??!
Så, eftersom jag missade sista praktikdagen idag, måste jag ta igen den imorgon, eller på mitt lov. Detta försökte jag snacka bort eftersom att jag anser att jag redan gjort tillräckligt på min praktikplats och att jag faktiskt är sjuk. ''Det ska vara lika för alla!'' JA MEN DET ÄR JU INTE LIKA FÖR ALLA! Jag har såååå ont varje dag, och dessutom har jag fått en av de lite längre praktikplatserna också, 07.30-15.30, då vissa andra som inte har ont, praktiserar typ 09-14. ÅÅÅH! Kan inte någon, någonsin förstå hur jag har det?!??

6 kommentarer:

  1. Fy tusan! De VET inte vad endo-smärta innebär!
    Jag hade "bara" ont vid mens och ägglossning innan min operation så jag LIDER verkligen med dig som har ont varje dag! :/ Fy f-n!
    Kan inte du få ett sjukintyg från din läkare så att du kan få en kortare arbetsdag på din praktikplats? Eller det kanske inte fungerar så..
    Kämpa på! Snart är din smärta borta! Jäklar vad stark du kommer känna dig då! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej, det vet dom inte. Jag tycker allt känns så taskigt. Jag kämpar så gott jag kan för allt! Nja, det är sista dagen imorgon, om jag orkar, annars på lovet, så jag står nog ut. Hade det varit veckor kvar, hade jag nog försökt fixa ett sådant.
    Tack för stöd. Hoppas smärtan försvinner snart!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ingen som inte har endometrios fattar hur jävligt det kan vara. Och hur skulle dom kunna fatta det? Dom har det ju inte!! Men det är såååå frustrerande ändå.

    Massa styrkekramar och hoppas det ger sig!!

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det det :/

    Tack så mycket!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Usch vad ledsen jag blir när jag läser det du skrivit :( Är det inte konstigt att folk tror att man hittar på att man har ont?! Varför i helskotta skulle man göra det liksom? Man vill ju bara vara smärtfri, det är det enda man vill! Att folk inte kan försöka förstå i alla fall, det är så hemskt ( Som Mia skrev, ingen som inte har endo fattar hur jäkla ont man har! Det är inte av denna jord, man vill bara ligga stilla och bli där för alltid! Men du, får du ingen smärtstillande, eller kan bli sjukskriven?? Det måste man ju kunna bli fast man har praktik? Det som du går igenom nu, det låter precis som det helvete jag hade för några år sedan :(
    Inte för att det hjälper dig alls, men jag vet hur du har det :( Det är en djävulusisk sjukdom.

    SvaraRadera
  6. Ja, så är det. Ingen förstår. Inte ens försöker förstå känns det ofta som.
    Ja, det är ett rent helvete detta. Det har lugnat sig lite idag, men fortfarande jobbigt. Och oron! Att man ska behöva avbryta det man gör osv...

    Sjukskriven skulle jag nog kunna bli, men jag försöker så gott jag kan och blir det för mkt får jag överväga sjukskrivning. Praktiken är slut nu så tillbaka till lugnare lektioner i skolan. Det bör jag klara av.

    Ja, jävla skitsjukdom.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera