torsdag 28 april 2011

Unga mödrar

Unga mödrar är ett jäkla skitprogram. Egentligen. Själva programmet är det väl kanske inte fel på i och för sig, men mammorna som är med. Fy satan vad usla föräldrar många av dom är. Ingen verkar riktigt förstått att man absolut inte kan ta sig själv i första hand när man fått ett barn. Nejdå, här festas det och ansvaret läggs över på mammans egen mamma.  Att röka när man har barn tycker jag också är helt oacceptabelt. Det kvittar ålder på barnet, men framförallt när dom är små tycker jag det är ren idioti och väldigt egoistiskt. Jag blir oerhört upprörd och frustrerad faktiskt. Många av mammorna som är med i programmet kan knappt ta hand om sig själv och så envisas dom med att ha barn också. I stort sätt ingen är tillsammans med barnets pappa längre heller, vissa av dom vet heller inte ens vem pappan är. Alltså skärpning, säger jag bara! Jag blir ledsen för barnets skull för jag skulle så fan inte vilja bo med en sådan förälder.
Nu gäller detta ju alla andra föräldrar också, mamma som pappa. Jag tycker inte att man skaffar barn om man inte har en stabil inkomst båda två, för om det tar slut, ska båda kunna klara sig på vars ett håll. Jag tycker att man ska ha körkort båda två, jag tycker man ska ha varit tillsammans ett tag, gärna ett par år eftersom det kan slita på relationen när man inte får egentid för varandra och barnet måste stå i centrum hela tiden. Man ska ha en utbildning och gärna ha jobbat ett tag så att man har ett jobb att gå tillbaka till sen när barnet börjar på dagis. Och man ska INTE röka, festa och supa. Nu måste man ju självklart inte göra allt ovanstående, men jag tycker ändå det är smart om man gjort det och jag tycker som sagt att man ska vara ickerökare när man skaffar/har barn. Dessutom ska man ta hand om barnet själva och inte lämna över det till någon annan för man vill festa, sova eller göra något mer kul. Om man fortfarande känner så - ja, då var du, enligt mig, inte redo för barn.

Creds till dig Amanda för att du klarar det så snyggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar