söndag 24 april 2011

Familjeträff

Åååh, vad skönt. Gick och la mig runt 12 tiden igår och sov till 10 så nu är jag utvilad!
Middagen hos mamma igår var alldeles underbar. Hon är så duktig på att laga god mat! Till förrätt hade hon gjort sillmacka, men jag fick skinkmacka med mimosasallad eftersom att jag inte tycker om sill. Till varmrätt bjöd hon på kycklingspett med röstipotatis, mangochutney, creme fraiche och en smarrig sallad bestående av ruccolasallad, svarta oliver, tomat, paprika, rostade solrosfrö och en dressing gjord på olivolja och balsamvinäger. Mums! Efter ett par timmar av snack och Pippi Långstrump med kusinen var det dags för dessert. En bärgratäng med glass!
Helnöjda ett par timmar senare cyklade vi hem och jag däckade direkt.
Idag känner jag mig utvilad och jag och sambon ska iväg och träffa hans pappa med familj. Det blir lite påskmiddag idag, vad jag förstått och det blir säkert jättetrevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar