torsdag 21 april 2011

Jag behöver en ambulans, snälla!

När jag läser denna artikeln blir jag helt stum. Inombords kokar jag och jag vet varken ut eller in. Jag är förbannad. Riktigt jäkla förbannad. Sjukvården i Sverige är FAN inte så bra som den borde vara, som den skulle kunna vara! Vi betalar pisshög skatt för att bland annat få bra sjukvård men istället får vi outbildad personal som struntar i ens behov och inte tror på en! Istället rycker dom på axlarna och tänker ''det blir nog bra.'' Jag hoppas sköterskan som är inblandad i detta, mår riktigt jävla dåligt över att veta, att ja, hon kunde faktiskt räddat ett liv, men istället struntade hon fullständigt i det, och gjorde så att den 23 åriga killen dog.

Här kan ni läsa artikeln.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/jag-behover-en-ambulans-snalla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar