måndag 4 april 2011

Kräk inte, kräk inte, kräk inte...

Ush vilken j-vla mensvärk! Jag är faktiskt lite nere idag, arg på min kropp och arg på denna förbannade sjukdom! Jag orkar inte vara positiv idag, även fast jag inser att jag nog hade mått bättre om jag försökte tänka annorlunda.
Det har krampat som tusan i magen idag, och illamåendet har trängt på. Det enda som surrat i skallen har varit ''andas, kräk inte, kräk INTE, res dig och gå ut...åh nu blev jag varm också, SHIIT kräk INTE NU!'' Och det är fasen inte kul. För hur pinsamt vore det inte att kräkas i klassrummet? Inför alla snopna miner och flin? Ush nej, får se om det blir någon skola imorgon...

2 kommentarer:

  1. Du skriver så klokt och fint hela tiden. Jag läser dig varje dag även om jag inte kommenterar.
    Men, det är fasen inte lätt att vara positiv när man har ont... Jag har själv tänkt att "det är någon mening med det här" men jag vet inte vad ännu. Något jag ska lära mig eller något jag ska lära någon annan.
    Men när smärtorna kommer är det bara fruktansvärt jobbigt.
    Jag hoppas det går över, det är inte kul att kräkas när det gör så ont.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir! Tack så mycket!
    Men nej, det är verkligen inte lätt. Jag tror att ''meningen med detta'' är att jag skulle vakna. Öppna ögonen och se mig omkring, förstå att jag hade/har ett bra liv. Jag har lärt mig det av sjukdomen. Lärt mig att inte klaga för minsta lilla.
    Du kommer kanske också hitta meningen med ditt... Om det nu fanns någon mening. Det kan i alla fall vara skönt att låtsas att det fanns en mening.
    Tack så mycket, det hoppas jag också.

    Hoppas att allt är bra med dig!
    Kram

    SvaraRadera