onsdag 4 maj 2011

Totalt slut...

Jag är något så otroligt jäkla super trött nu att jag knappt kan hålla ögonen öppna, och trots det skriver jag ett blogginlägg - because I love my blogg.
Dagen idag har varit mer eller mindre stressig, men ändå bra. Kvällen har bara varit lugn med lite god mat. Har inte haft särskilt ont idag vilket känns skönt. Hade ont imorse men det kan nog ha berott på nervositeten inför provet.
På tal om ingenting alls så fick jag mig härom dagen en kommentar här i bloggen från en kvinna som undrade om smärtorna kunde bli värre när man bränner vid operation, för det hade hon hört, och det stämmer säkert... men varför säger inte läkaren det? Jag menar, då kanske jag som patient vill fundera. Självklart hade jag gjort operationen ändå eftersom det var enda lösningen, men jag tycker ändå jag har rätt att veta det, eller vad säger ni, överreagerar jag?
Jaja, jag mår i alla fall inte sämre, men jag hade väl någonstans önskat att jag skulle varit ännu lite mer smärtfri än vad jag är.
Natti natt

2 kommentarer:

  1. Du överreagerar inte ett dugg. Självklart hade man velat veta det. Jag vet inte om det stämmer, men menar hon att man kan få ondare efter en operation så vet jag att det kan vara så. Men just vid bränningen vet jag inte. Tycket absolut att man ska få veta allt, ibland är läkarna lite slöa på att ge information.
    Som det su skrev om att inte sola, jag har opererats två gånger men aldrig fått den varningen. Och då opererades jag på våeren båda gångerna. Ja, det är lite segt det där.

    Hoppas du mår bättre snart.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, jag tänkte väl... Visst borde man få veta ALLT! Även om det ändå hade inneburit en operation har jag min fulla rätt att få den informationen. Nej, jag förstod det som att det bara helt enkelt kunde bli värre rent smärtmässigt for ever typ om man bränner bort endon. Har heller inget hört men det är mycket möjligt att det stämmer.
    Ja, visst är det kasst?! Hade inte såret blivit inflammerat och jag tvingats besöka distriktssköterskan hade jag aldrig fått den informationen, solat utan tejp i sommar och fått 3 lagom fula ärr!! Dåligt detdär...

    Hoppas allt är bra med dig!!
    Kram kram

    SvaraRadera