onsdag 4 maj 2011

Motionera mera!

Måste bara skriva ett inlägg till, jag har tänkt göra det så länge nu!
Jag vill bara påminna om att det faktiskt är sant att om man har ont i magen, inte tvunget pga. endometriosen, så är det bra att träna. Igår när jag skulle träna fick jag sätta mig ner på golvet pga. en otrolig kramp i väntan på tränaren, jag blev alldeles iskall i kroppen, mådde illa och det bara gjorde så fruktansvärt ont. Så, jag tänkte ''jag skiter i det...'' men jag ville inte, så trots magont gick jag på träningen och varken under eller efter passet hade jag ont. Så, snälla lita på mig. Det kanske inte känns det optimala att göra som jag i och för sig, det finns väl möjligt något mellanting, men om man känner smärta, prova träna för det har alltid hjälpt på mig! Bästa medicinen helt enkelt!
Och kom ihåg: träning måste inte tvunget vara ett pass på ett träningcenter eller en 2 mils joggingrunda med en gapig tränare, det räcker kanske med en promenad eller en cykeltur i naturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar