onsdag 30 mars 2011

Möte med gyn

Idag träffade jag gynekologen. Vi bestämde att jag ska fortsätta behandlas med Mercilon, för att det förhoppningsvis räcker. Blir det sämre skulle man kanske överväga någon tyngre medicinering, men inte till en början och helst inte pga. min unga ålder. Det var ett givande möte och det känns bra nu. Det känns att det kommer bli bra!  Hela jag känner mig friskare, psykiskt. Gladare och inte lika känslig och lättstött. En sten som släppt från bröstet!
Muskelvärken släpper sakta men säkert, och såren läker. Gynekologen förklarade också för mig idag ingående vad som gjorts under operationen, var endometriosen suttit osv. Och så berättade han att jag får vara beredd på att inte vara helt återställd förrän om 2-3 veckor, pga att jag faktiskt har brännsår i magen och det tar lite tid att läka.
Eftermiddagen ska jag tillbringa hemma. Det behövs städas lite, och så ska jag tvätta och läsa Vecko Revyn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar