torsdag 10 mars 2011

Operation närmar sig

Två veckor kvar idag. Känns lite läbbigt! Inte helt stabil rent psykiskt känner jag... Lite humörsväningar och så. Lite sensitive moments emellanåt när det är något lite rörande på Tv eller så... Tecken på att jag bär på något.
Har haft ont idag och igår, tror det är lingonveckan nu. Vet ju inte för jag går på mina p-piller och har aldrig direkt haft koll... men är ganska säker.
Värker från vänster sida, typ äggstocken, men det känns så skumt att det gör det för cystan, eller vad det var, är ju borta....
Aja, snart operation som sagt så vi får väl hålla tummen för att dom hittar felet och kan hjälpa mig.

2 kommentarer:

  1. Det kan värka utan cystor. Jag har inga cystor nu, fast konstant "mensvärk". Fast jag vill inte kalla det mensvärk, utan endometriosvärk. För det är starkare än "vanlig" mensvärk. Jag är också lite orolig, jag fick tid för ett första besök den 12 april. Så det är i och för sig lite tid kvar, men ändå. Fjärilar i magen.

    Ett tips är att skriva upp när du blöder. Jag gjorde det under ett halvår, satte bara en prick i kalendern. Sen skrev jag också när jag hade extra ont, och efter ett par månader kan man se att det följer nästan ett schema. Som vid ägglossning, då har jag alltid extra ont, och fram till mens, sedan släpper det efter det, oh blir till "normal" mensvärk i ca en vecka, innan det börjar om.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ja, det förstås... Men varför mest på vänster sida?
    Aha, är det bara ett besök den 12 eller? Förstår det. Men allt kommer att gå bra!
    Ja, jag ska göra det. Blöder gör jag aldrig om jag inte gör ett uppehåll med mina p-piller. Tack för tipset!

    kram

    SvaraRadera