söndag 23 mars 2014

TV4

Har idag, tillsammans med min läkare Måns, spelat in ett reportage om endometrios med TV4 Sydnytt. Vad jag förstått det som skulle min läkare prata kring att han anser att det är en jämställdhetsfråga ( och jag håller med ). Jag vart bara patientstatist så var inte med under intervjun. 
Nu håller vi tummarna för att TV4 kommer att visa detta på lokalnyheterna så att ytterligare människor får höra om detta. 


Lördagen den 29/3 kommer det att vara en demonstration kring nedskärningarna inom vården, framförallt inom kvinnovården. Demonstrationen kallas "Vi kräver bättre kvinnovård" och det finns ett evenemang på Facebook som heter likadant om man vill veta mer. 
Vill du vara med? Släng på dig något gult (valfritt) och möt upp oss alla demonstranter kl 13:00 vid Triangelns södra uppgång. Nu får det vara nog! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar