måndag 10 mars 2014

Ljummen coca cola

Appen "väder" visar 15 grader och soligt idag. Jag sitter på stranden i min ensamhet. I mina hörlurar pratar Mia Skäringer om att vi ibland kan behöva en reminder. En reminder om vad som egentligen är det viktigaste för oss i livet. 
En man leker med sin hund en bit bort. Annars är det bara jag. Jag själv som försöker leva i nuet. Släppa tankar om vad som ska ske ikväll och tankar om hur veckan ska se ut. 
Jag har ont i magen. Ska ha min mens när som helst. 

Telefonen blinkar till och signalerar på att jag fått ett sms:
Allt bra idag?

Definiera allt. Nej, ALLT är inte bra idag. Varför svarar man nästan alltid "Javlsst!" på den frågan utan att ens reflektera. 
Allt är inte bra idag. Men just nu är det bara jag, solens värme och min ljumna coca cola light som spelar roll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar