fredag 3 oktober 2014

Ny vecka och glukosbelastning!

"Ny vecka..." tänker den som inte är gravid, det är ju fredag? Jaha! Ny graviditetsvecka, nu hajar jag! - Precis, igår välkomnade vi vecka 29, och har nu 82 dagar kvar till BF (och julafton.) 

Var hos barnmorskan idag för glukosbelastning. Kl 7:45-10:15. Inte det roligaste jag gjort i mitt liv ska jag säga, och herre guuud vad trött jag var när jag satt och väntade. Annat var det med bebisen som blev fullkomligt sockerkickad! Men asså, så äckligt var det ju inte..? Känns som att det blivit liiiite uppförstorat dethär att man knappt ska kunna svälja det, klöks och allt möjligt. När vi var på sjukhuset för mina bröstsmärtor fick jag en bedövningscocktail, som de så fint kallade det. En vit, slemmig shot, som tapetklister. DET!! Mina damer och herrar - det var det både spyvarning och allt möjligt på. Det var fullkomligt VIDRIGT! Så efter det är jag kanske härdad, för jag tyckte inte drickan idag smakade något särskilt alls.

Efter fastande mage sedan igårkväll befann jag mig i total lycka när jag kl 11 idag fick frukost med bästa kompisen på ett konditori här i stan. Sååå gott! 

Känns skönt med fredag och ledig helg, det här har jag sett fram emot!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar