onsdag 22 oktober 2014

Möte hos nya bm

Träffade den nya barnmorskan idag. Kändes redan från början mycket bättre och hon verkade varm och vänlig. Tog en hel timme idag för att komplettera lite i journalen, ge information om hur dom jobbar där osv. Mätte magen, tog blodtryck som var bra och gjorde ett snabbt ul för att kolla hur bebisen ligger; sätesbjudning. Attans också, hah. Men hon sa att h*n får ligga hur h*n vill några veckor till, och att vi sen får hoppas att h*n vänder sig. Om inte så blir det remiss till sjukhuset så får man där ta ställning till hur bebisen ska komma ut. Jag låg också i sätesbjudning när min mamma var gravid med mig och det gick inte att vända mig, karma is a bitch they say. ;) 
Men, dumt att jaga upp sig redan, det är ju trots allt en väldigt sprallig filur så h*n hinner kanske vända sig rätt. 

Natten mellan igår och idag var hemsk. Vaknade ännu en gång av smärtor och fick ta morfin. Inget som hjälpte på flera timmar och när jag till slut lyckades somna igen vid 6-tiden imorse hade jag hunnit med att spy ner sovrumsgolvet som sambon fick ta hand om, duscha länge, gråtit, skrikit osv osv. Denna jävulska sjukdom alltså !!!! 

Och så har jag haft molande värk hela dagen, tagit någon alvedon och klarat mig ganska bra på det. Men så kom den värsta smärtan givetvis tillbaka ikväll igen. Så nu ligger jag i sängen med värmedyna på magen och har fått ta en morfintablett, så nu känner jag mig nästan lite full och illamående. Hoppas nu verkligen att jag får sova inatt, för jag orkar inte en jävla skitnatt till. 

Godnatt kära läsare 


Klämde årets första lussekatt idag. På tok för tidigt, men så jäkla gott. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar