måndag 20 oktober 2014

Less på bm!

Ja, jag lessnade fan på min barnmorska så pass att jag bytte, inte bara barnmorska utan även till en helt annan mödravårdcentral. 
 Hur kan det jobba så mycket konstiga, känslokalla människor inom VÅRDEN? Tänker på alla läkare, sjuksköterskor och barnmorskor jag träffat genom åren, och hur många av dom som varit nedlåtande, misstroende, okunniga osv osv. Och det är ju bara som JAG träffat..? 

Min numera föredetta barnmorska var iallafall en mycket nedlåtande kvinna som varken hade tid eller lust att lyssna, så efter lite funderande kom jag (och sambon) fram till att jag faktiskt aldrig ens vill se den här barnmorskan igen, och bytte. Skönt känns det nu, har nytt möte inbokat på onsdag, på ett nytt ställe hos en ny bm. Hoppas sååå att det blir bättre med den nya. 

Nedräkningen fortsätter: 65 (!!) dagar kvar. Oj oj oj, vaaaad vi längtar <3 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar