söndag 27 april 2014

På dåligt humör

Nu har min bägare runnit över. Efter snart två veckor av att ha bitit mig i läppen och tänkt "kom igen nu! Bit ihop eller bryt ihop, Memme!" Smärtor som drivit mig till vansinne, sömnlösa nätter och saknaden av att må bra och av att kunna sova i mig egna säng. Jag saknar min sambo och min katt. Jag saknar att kunna göra saker och slippa att bara ligga i en säng och glo. Jag vill inte längre gå på mediciner som gör mig konstant lite groggy. 
Men så har jag fått bita ihop. 

Mamma kom förbi på sjukhuset idag och hade en fin blomma med sig. Åh så glad jag blev! Något fint att titta på och känna att någon där ute tänker på mig. 
Hade dom i en fin vas på mitt bord och har njutit av dom hela eftermiddagen.
Men! Så fick jag en kärring till "rumskompis" nu. Som stormade in högljutt när jag låg och vila, och som tyckte det var såå synd om henne själv. 
- Ohnej! Jag mår så illa, ta ut blommorna!
Säger hon till sköterskorna. (Som för övrigt är surkärringarna 1 & 2 som precis gått på sina pass). 
Ut åker mina blommor i en hisnande fart och fönstret öppnas till max för att "vädra ut doften" 
Jag kokar. Jag har lust att drämma till henne med vasen i huvudet! Det är doftfria blommor, din hagga! Det som luktar är clementinen jag nyss åt. Och kan ni SNÄLLA stänga fönstret, det är kallt!!! 
Tramsigt kanske, men så kom tårarna. Jag hade precis innan blommorna åkte ut, smsat min mamma och tackat för blommorna som lättade upp stämningen lite och som gjorde mig lite gladare.
Jag vart tvungen att gå ut ur rummet. Gråter jag över några blommor? Ja, det gör jag fan. 
  Efter att ha samlat mig sa jag till min "granne" att " Hörru! Blommorna är doftfria och det var min clementin som luktade!" DÅ, då är det återigen synd om HENNE! Som känner sig så himla taskig och inte var det meningen att göra mig ledsen. NÄHE! Men vet du vad?! Det är lite sent nu... 
Nu står min glädjebukett i en skrubb någonstans och det enda jag har att titta på just nu är en tillbringare med vatten och ett glas. Inte riktigt lika roligt! Så, passa dig så jag inte stoppar upp en blomma i näsan på dig inatt! 


PS. Imorgonbitti ska jag hämta tillbaka min bukett. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar