tisdag 24 januari 2012

Träff med endotjejerna!

Varit på träff ikväll med endotjejerna där dessutom min gyn föreläste. Det var en intressant kväll och alla var nöjda!

Tänkte bara ta upp en grej som jag dumt nog faktiskt aldrig tagit upp i bloggen, och det är: när ska man söka hjälp?
1. Om menssmärtan/smärtan i övrigt inte går över med hjälp av smärtlindring, ex panodil eller Ipren.
2. Om du har djup samlagssmärta, ibland eller ofta.
3. När smärtan blir så jobbig att du varje/varannan månad tvingas stanna hemma från skolan eller jobbet.

Detta är basic! Har ni frågor eller funderingar är ni som vanligt välkomna att ställa dom!

God natt :-)

3 kommentarer:

  1. Jag har också endometrios och skulle gärna vilja gå på något sådant möte någon gång. Vem ska man kontakta om detta?

    SvaraRadera
  2. Du börjar med att bli medlem i något som heter Endometriosföreningen. Detta gör du på deras hemsida: http://www.endometriosforeningen.com/site/index.php/bli-medlem

    Därefter föreslår jag att du tar kontakt med dom, via telefon eller mejl, och kollar hur det ser ut med träffar just där du bor. Bor du i Stockholm eller Uppsala vet jag att dom har mycket träffar, och dom ligger ute på hemsidans kalender. Jag går själv på träffar i Malmö, men det är inte som föreningen ordnat, utan som vi i Skåne själv tagit tag i. Föreningen har hjälpt oss med mejladresser till alla som bor i Skåne osv. Men dom hjälper dig med allt sånt på hemsidan!

    Det är superskönt att träffa tjejer/kvinnor i samma sits, och få ventilera sig lite!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket för ditt svar. Ska bli medlem nu direkt!:))

    SvaraRadera