söndag 13 november 2011

Hösten i mitt hjärta

Åh vad jag älskar hösten. Älskar kylan, älskar färgerna, älskar dofterna, älskar allt...
Njuter varje gång jag går utanför dörren, och tar ett djupt och friskt andetag. Åh så härligt!

Höstlovet har passerat, mitt sista någonsin. Det var trevligt och jag passade på att vara ute lite i naturen, umgås med familjen och göra sånt jag annars inte har tid med.
Jag är lika trött fortfarande, nästan tröttare... Finns det något man kan göra åt det tro? Dricka något? Äta något? Göra något? Tränar redan tillräckligt så det kan jag inte öka, men något annat kanske? Sover som ett litet spädbarn, 10-12 h/natt. Och är ändå alltid så ofantligt trött... Och nej, jag sover inte för mycket, för när jag försöker hålla mig vaken somnar jag ändå... Somnade kl 22 igår, en lördagskväll... Spännande! -.-

Nä, det är faktiskt ganska tröttsamt... Men men. Annars är väl allt relativt bra. Skolan går helt OK, är skoltrött och vill bara ha det överstökat nu, så jag försöker hålla ut...

Skriv gärna om ni vill att jag skriver om något speciellt här i bloggen förresten, alltid välkommet!!

Har precis varit ute på promenad i det ljuvliga vädret, nu blir det varmchoklad...

4 kommentarer:

  1. D-vitamin!!! Finns på hälsokosten, köp de som är med högst dos. Det fungerar faktiskt. Och vi med endo har ofta brist på just D-vitamin, eftersom D-vitaminet är viktigt för immunförsvaret så behöver vi det. Dessutom så är mörkret här. Jag hade ju brist på D-vitamin EFTER en sommar i sol, i september hade jag brist. Läkaren tänkte först inte ta det provet då han sa: Nej men du kan ju omöjligt ha brist nu.... Men så tog han det och jag hade brist.

    Sen är B12 och järn självklart viktigt också. Och andra immunstärkande saker, som mycket frukt och grönt, antioxidanter osv. Kan tipsa om en sida som heter www.immun.se Dom har bra saker.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Mia, Mia, Mia... Du och dina alltid lika givande svar! Tack!
    Det ska jag absolut testa! Är så förbaskat trött på att vara just trött, så anything that might help, är väldigt välkommet!

    Tycker du jag ska gå och kolla mina värden? Eller bara köpa D-vitamin och hoppas att det hjälper?

    Kramar och tack för svaret!

    Memme

    SvaraRadera
  3. Du kan testa om du vill, men man kan inte få för mycket d-vitamin enligt läkare jag pratat med. Så kör på bara :) Det skulle kanske vara för eget intresse då, för att se var värdet står nu och sedan testa igen om ca tre/fyra månader med vitaminer i kroppen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det visade sig vara biverkningar av min medicin så nu äter jag antidepressiva också. Var iväg och tog prover och alla värden var superbra. Äter dock C-vitamin kosttillskott för mitt dåliga immunförsvar. Kram

    SvaraRadera