tisdag 15 november 2011

Kost och endometrios

Jag har funderat mycket på det där med kosten idag... Jag har hört att många äter på ett visst sätt för att må så bra som möjligt och för att endometriosen ska vara så lindrig den kan, men jag vet inte hur det är... Så jag tänkte faktiskt fråga er, äter ni på ett speciellt sätt? Hur? Vad? Vem har sagt att ni ska äta så? Eller vet ni kanske någon som gör det? Eller har ni kanske fått ett råd av en läkare att äta på ett visst sätt, men inte gör det? Varför? Vad fick ni isf för råd? Finns det någon som vet en bra hemsida som man kan läsa på för att få tips?
Det enda jag ändrat på i min kost dom senaste åren är att jag valt att inte äta ''blodigt'' kött, ex en medium stekt oxfilé. Men jag har hört om massa annat att ändra på, bland annat att äta laktosfritt.. Så, nu ber jag er om råd för jag vill verkligen göra det absolut bästa jag kan för att må så bra som möjligt.

Tack på förhand
Och hoppas allt är bra med er

Kram
/ M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar