lördag 29 oktober 2011

Orkeslös

Medicinen verkar funka relativt bra. Dock har jag småblött lite nu senaste veckorna men det börjar bli bättre verkar det som.
Det som är jobbigaste är citalopram. Fan vad jobbigt att ständigt vara så förbannat trött. Jag orkar INGENTING! Det är så olikt mig så det knappt är sant... Jag har inte lust till något, vågar inte planera något med risk för att jag helt enkelt inte kommer orka. Sover ibland 13-15 timmar per dygn! Hinner knappt hem efter skolan innan jag har somnat och sover till dagen efter! Det har gått ut lite över träningen också, vilket är lite synd för jag älskar att träna! Dessutom blir jag pigg av det men jag orkar helt enkelt inte ta mig dit.
Men orkeslösheten är inte bara fysisk. Jag orkar inte bry mig om saker och ting längre på samma sätt. Skolarbeten och sånt är något jag inte ägnar en tanke åt och inte bryr jag mig om vi har prov eller så. Inte heller om jag missar bussen till något viktigt för ''det ordnar sig.'' Hatar den inställningen, attityden som jag fått av citalopram. Jag har aldrig känt såhär. Jag har alltid varit full av energi, alltid velat göra saker och aldrig någonsin låtit sjukdomen/medicinerna styra mitt liv så som dom gör nu.
Det är faktiskt väldigt jobbigt... Men förhoppningsvis ordnar det upp sig snart.
Höstlov nu, har lite roliga saker att se fram emot, så det känns ändå roligt. :-)

4 kommentarer:

  1. Skönt att medicinen verkar funka, men synd att du känner dig så trött och orkeslös :( Hoppas du blir piggare snart!

    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Hej, tack för att du svarade mig. Jag ska spara din sida och läsa igenom det du har skrivit. // lillajag06

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag såg att du har svarat i min tråd för ganska längesen på Familjeliv om Endometrios... Jag har varit väldigt seg på Familjeliv och har därför inte uppmärksammat detta. Men när jag läste vad du skrivit blev jag så glad! Du hade även länkat till din blogg här, så nu har jag kikat och kommer att fortsätta att göra.:)
    Jag ser gärna att vi pratar privat också, som du skrev i tråden på FL.:)

    Du kan ju skriva svar i min blogg, så ser jag ännu snabbare. :)

    http://endo.devote.se/

    Många styrkekramar Isabella!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Såg att du skrivit i min tråd om Endometrios på Familjeliv, men jag har varit jätte seg där så har därför inte uppmärksammat detta. Men du länkade även till din blogg... så nu har jag kollat runder här lite och kommer att fortsätta.:)
    Detta är andra gången jag skriver till dig då det blev något fel när jag skulle skicka sist, så kanske att du fått två kommentarer av mig nu.:P

    Jag ser gärna att vi har kontakt privat också, som du skrev på FL.:)

    Du kan ju svara mig i min blogg http://endo.devote.se/ så kan jag se det ännu snabbare.:)

    Massa styrkekramar Isabella!

    SvaraRadera