tisdag 25 oktober 2011

Vad hjälper mot just MIN endometrios?

Under tiden jag lidit av sjukdomen har jag försökt hitta saker att göra för att kroppen ska må så bra som möjligt. Så, jag tänkte att jag kanske kunde dela med mig av de som jag tycker varit bra och gjort skillnad.
Bland annat tränar jag regelbundet. Konditionsträning blandat med styrketräning. Ibland lite väl hård träning, som ofta resulterar i att jag får ont under passets gång men mår bra efteråt - kanske inte att rekommendera, men jag gillar det. Lagom är å andra sidan bäst...
Jag undviker blodigt mat, så som en ''medium/rare'' bit oxfilé. Försöker också att äta mest fisk och kyckling och så lite av annat kött som möjligt.
Jag försöker äta allsidigt så jag får i mig av hela tallriksmodellen, inte bara av den anledning för sjukdomens skull utan för att om kroppen i övrigt mår bra tror jag på att det stora hela blir bättre.
Jag lyssnar på kroppens signaler, och litar på att min kropp vet när någonting är fel.
Så småningom kommer jag långsamt försöka lägga om min kost efter ett sätt jag tror passar bättre med tanke på sjukdomen, men det är något som får komma efter hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar