fredag 7 oktober 2011

Stress

Förra inlägget blev mest en jäkla sörja av massa ord och jag var inte riktigt mig själv.
Så efter åtskilda timmar framför usla TV program tog jag mig i kragen och googlade lite symtom. Och ganska snabbt dök stress upp som ett ''alternativ.'' Vet ej vad jag ska kalla det, men det kan i alla fall vara så att jag lider av stress.
Jag kan inte så mycket om stress, så jag kan ju inte precis ställa en diagnos på mig själv, vilket jag inte gör heller, men jag tyckte ändå att många av symtomen stämde väl in på mig. Ex:
- Utmattad
- Nedstämd
- Lätt irriterad
- Spänningshuvudvärk (utav bara f-n)
- Sover dåligt
- Koncentrationssvårigheter

Osv...
Vet egentligen inte om det är så bra att jag googlade detta, för nu blir jag stressad över att kanske vara stressad -.- blir liksom en ond cirkel..

Var i alla fall ute på en promenad och andades in naturen för att samla tankarna lite och nu känns det kanske något lite bättre.

Ikväll dricker jag vin och sover.
Trevlig helg.

2 kommentarer:

  1. Kan ju också vara så att du har brist på någon viktig vitamin, kanske b-vitamin eller järn? Då kan man också ha symtomen du beskriver. Inget att oroa sig för men kanske ändå värt att kolla upp? Det är ju inte meningen att man ska behöva må dåligt. Kram.

    SvaraRadera
  2. Det visade sig vara biverkningar från Proveran som jag käkar. Har fått antidepressiva nu som ska hjälpa.. men så är där biverkningar av dom också ju, självklart. Trist, men man får prova sig fram.

    Kram

    SvaraRadera