tisdag 9 augusti 2011

Rena rama kaoset...

Ja, det är faktiskt så det känns - kaotiskt. Har så fruktansvärt ont och jag är såå trött! Har varit supertrött senaste veckan och undrat varför, igår kom svaret - mens. Fan också, att man kan bli så förtvivlad för en sån sak... Fast å andra sidan är det mer än bara "en sån sak" för mig.
Har krampat mycket idag så ringde till Ungdomsmottagningen för att få tag på min gyn. Tutade upptaget 25 gånger innan jag kom fram för att få höra att han är på semester.. Till den 16:e. Och så länge ska jag förhoppningsvis inte ha ont. Så, vem skriver ut smärtlindring till mig nu då? Gubbarna på vårdcentralen har jag faktiskt ingen lust att höra av mig till för dom är alltid så optimistiska och griniga... Så, vad gör man?

Köpte en värmekudde idag på Clas Ohlsons som förhoppningsvis ska hjälpa lite. Panodil hjälper ju inte, har ätit så många sådana så dom ger ingen effekt.

Men men, inte bara negativt i mitt liv: har lunchat med bästa kompisen idag som i och för sig ska flytta över 100 mil här ifrån, vilket är trist, men vi hade supermysigt som vanligt. Åt en stor, supergod ceasarsallad.

Och så har jag unnat mig ett nytt nagellack, enbart för att hålla mig sysselsatt ett par minuter. Är egentligen inte så mycket för målade naglar, brukar bara måla med genomskinligt. Men idag köpte jag ett med färg. Ett rött.

Ikväll ska jag vila. Och låta mig själv vara en liten gnällspik. Dessutom ska jag fundera ut vem som kan skriva ut smärtlindring till mig, om det nu finns någon...

Kram i alla fall
från en ovanligt
gnällig liten jag.

4 kommentarer:

  1. Hej Memme! Längesedan jag var in på din blogg, sist så hade du precis opererat dig. Så ledsen jag blev över att se att du har lika ont som innan operationen :( Du verkar ha ont på samma ställe som mig, jag har också ont vänster sida långt ner, långt in...Och mitt kom tillbaka bara ngn månad efter min operation, så jag hade samma otur som dig tyvärr. Har även på urinblåsan, bukhinnan och livmodern. Tror att det på vän sida är inne i bäckenet och det verkar vara vanligt att ha endo där...Jag ska precis till och försöka få en remiss till kvinnokliniken här i Malmö för jag har också hemska smärtor och behöver verkligen något smärtstillande att ta när det är som jävligast. Har du någon läkare på kk där du bor? Be om en remiss annars, du måste få hjälp! Vet det är tufft när de inte lyssnar på en, speciellt på vårdcentralen :( Tyvärr vet läkarna för lite om endo. Jag har fått en kronisk värk högt upp på vän sida som ska till att utredas. Börjar misstänka att det är endon som spökar igen, ev sammanväxningar. Håller tummarna för att du får ngn bra smärtlindring, stå på dig även om det är jobbigt! Citodon, har du provat det? Det hjälper många har jag hört. Många kramar till dig, du är stark och du är inte ensam!
    /Sandra

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra!
    Kul att höra av dig igen, tråkigt att du också mår kasst.
    Ja, det är tråkigt att op inte hjälpte som jag hoppats, det hjälpte ett tag, men nu har jag ont igen och när jag får mens dör jag lite inombords. Träffar redan en jättebra gyn, så vet faktiskt inte om jag är så intresserad av remiss till kk, har träffat många idioter på vägen till en diagnos så har typ inte förtroende för någon alls inom sjukvården numera. Trist men sant.
    Ja, mina smärtor sitter mest på vänster sida, så var det innan op också.
    Har aldrig provat Citodon, äter Diklofenak när det gör ont, kombinerat med vanliga receptfria smärtstillande från apoteket, men det är ju iofs inte helt hundra alltid. Dessutom vill jag vara lite försiktig med dom i och med att dom kan ge magsår om man äter dom ofta och under längre tid. Men gyn ringde idag för har sökt honom tidigare i veckan, och han förstod att jag måste få tyngre behandling än mina Merzilon p-piller nu, så har hämtat ut Provera idag, så förhoppningsvis kanske dom kan hjälpa. Hoppas inte på för mycket, då blir jag bara besviken...

    Många kramar till dig, tack för kommentaren. Det värmer att få höra att man inte är ensam även fast man långt inne vet att man inte är det.

    Ska du på träffen i Malmö den 14 sep?

    / Memme

    SvaraRadera
  3. Ja visst dör man lite inombords varje gång man får mens. Eller ägglossning, för mig är det nästan lika illa som att få mens. Borde börja äta p-piller igen, även om de inte hjälpte mig sist. Vi verkar ha endo på samma ställe :( Visste ej att det var träff den 14 sep, står det på endosidan på fb?

    Kramar till dig! Hoppas du mår lite bättre idag.

    SvaraRadera
  4. Ja, ÄL har jag också haft ont av. Åt också p-piller innan, som funkade sådär...
    Ja, det tycker jag också det verkar som.. Men ja, jag läste om träffen någonstans, kanske på endometriosföreningens hemsida, är du med där?

    Kramar, detsamma! / Memme

    SvaraRadera