onsdag 24 augusti 2011

Allt och lite till...

Det här inlägget kommer nog bli ett som innehåller lite om allt möjligt, inte tvunget bara information om min sjukdom.

Idag har varit en ganska lugn, seg och kort dag. På bussen hem idag tittade jag ut över staden och tänkte " vad har hänt? " Allt ser så annorlunda ut gentemot när jag var yngre. Jag önskar att jag hade ord och finess att beskriva skillnaden på då och nu, men det kan jag inte. Allting känns bara mer skrämmande idag. Klimatet ser helt annorlunda ut till exempel, folk har vantar och tjock scarfs på sig 24 augusti... Allting känns bara mörkare. Och sämre.

Igår var vi på studiebesök på ett öl-bryggeri, det var ganska intressant.

Och så idag, sitter jag just nu i soffan med ännu en bok av Katarina Von Bredow och känner mig som en liten läslus, uppslukad av boken och med en härlig kopp te. Trots detta, har jag ändå en tanke som inte riktigt går att släppa, jag står inför valet om jag ska hoppa på serverings SM eller skippa det. Om jag hoppar på det kommer jag slita och plugga som aldrig förr, men kammar man hem en medalj är det kanske värt det... Men jag vet inte, vad tycker ni?

1 kommentar:

  1. KLART att du ska hoppa på det om du känner att du orkar. Det är ju en jättebra grej att ha på framtida CV. Visst kommer det bli tufft, men om jag "känner" dig rätt så ÄR du en tuff tjej. Som orkar och vågar.

    Kram Mia

    SvaraRadera