måndag 16 mars 2015

En lattemammas tankar

Ja, då var det ny vecka igen och här sitter jag vid köksbordet ännu en gång och äter frukost. Dricker kaffe ur min "lattemamma" mugg.  I lugn och ro faktiskt. E sitter och gungar i sin babysitter, nöjd kille. Åh han är så förbaskat fin. Min son. 
Planerna vi hade för dagen blev inställda så det blir väl en lugn dag bara jag och E. En liten promenad och lite bus. 



Satt och funderade tidigare imorse, "om jag blir dålig..." Det är så förbaskat tråkigt med att vara kroniskt sjuk, och att behöva tänka så. "Tänk om jag blir sjuk på semestern" eller "tänk om jag blir sjuk så jag inte kan gå på den festen". Dagens "tänk om" löd: tänk om jag blir dålig nu när E är så liten. Bäst jag pumpar ut lite mjölk och fryser in.'
Så, med den tanken i högsta hugg plockade jag fram pumpen. Satan vad tradigt, men sånt är (tydligen?) livet. 

Trevlig måndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar