tisdag 21 april 2015

Lite gott och blandat

I lördags hade jag och min sambo årsdag. Hela 6 år har det blivit! Fina fina L. <3 Vi hade iallafall inga planer utan tänkte ta dagen som den kom. Vi vaknade runt 8-snåret och Elliot var på uruselt humör. Läste i appen "wonder weeks" där man kan följa ens barns utvecklingsfaser att där ska vara en fas nu som bland annat kan innebära att barnet har "mood swings", hah, det kan man säga... Herregud. Hur som haver hade jag ont i magen så jag skickade ut grabbarna på promenad så att jag fick en stund för mig själv i soffan. Och sen fortsatte dagen som så att Elliot var på dåligt humör, jag blev på dåligt humör och Leon med. Så vi gnabbade mest hela dagen. Tog en kvällspromenad och firade med en glass, käkade gott hemma på kvällen och sen gick jag och la mig 21:15. Mjo, vi har haft bättre årsdagar... Men ibland får man liksom lite bara ta det, att idag blev en dålig dag, och hoppas på en bättre imorgon. 

Och så är spiralen isatt. Fick sjukt ont i magen efteråt så ringde Leon och förvarnade om att han kanske behövde komma hem och ta hand om lillen, men det klarade sig. Väl det... Nu väntar vi bara och ser om detta räcker som behandling eller om jag behöver mer. 

Våren är här, iallafall igår och idag. Så himla härligt väder. Många promenader har det blivit sedan Elliot föddes och det blir bara härligare nu när det börjar bli varmt. Idag tog vi en morgonpromenad runt 10 imorse, och jag var iklädd endast skjorta och jeans. Löööve it. 

Nu blir det kvällsmys i soffan! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar