måndag 23 februari 2015

Gråmulen måndag

Snöblandat regn, grått och blåsigt - riktigt pissväder denna måndag med andra ord. Jag och Elliot har bara latat oss hela dagen. Skönt efter natten som var då vi kämpade med att Elliot hade magknip. Kollat tv, ammat, blivit bajsad på, badat E, ammat lite till, vilat oss en stund, ammat igen, lekt i babygymet och nu vilar vi oss lite till...
Det står ett berg av disk i köket som väntar på att någon ska orka ta tag i det, men det får vänta till sambon kommer hem. 

I helgen som var höll vi öppethus för sambon som fyllt år. Det var riktigt trevligt, kanske något trångt när här var som mest folk, men jag tyckte vi hade kanontrevligt ändå. 

De senaste kvällarna har jag tyvärr haft lite känningar av min endo, så jag börjar bli lite orolig för vart det kommer leda? Det hade varit fruktansvärt att behöva bli inlagd, det är det alltid, men nu sen E föddes hade det varit tusen gånger jobbigare, dels behöva vara utan honom och dels för amningens skull. Den har kommit igång så jäkla bra så det vore förbaskat jäkla synd och paja det. Min lille kille är ett matvrak, så amningen är liksom helig. Vår mysstund.

Aja - stay away endo, det säger jag bara. Nu ska jag passa på att knoppa en stund, man får passa på när tillfälle ges. 

Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar