söndag 28 september 2014

Smärta, sjukhusbesök och bebiskläder - en salig blandning

I fredags var det riktigt stressigt på jobb och jag yrade runt med en puls på 200 hela eftermiddagen. När kvällen sen äntligen kom var det soffläge som gällde med Idol för hela slanten. 
 Gick och la mig helt slutkörd och vaknade givetvis av smärta kl 03. Kunde bara tänka "jag orkar inte!" Tog en morfintablett som inte hjälpte. Kl 04:30 stod jag inte ut mer, då hade jag duschat i brännhett vatten i typ en timme och jag var sååå trött. Ringde förlossningen då jag började bli orolig för lillen i magen. Barnmorskan tyckte vi skulle komma in, så vi ringde en taxi. Blev jättebra bemötta från på förlossningen av både barnmorskan och läkaren. Gjorde CTG och ultraljud. Allt bra med bebis, mycket bra, lyckligtvis. Hemma igen vid 6 och jag kunde inte sova. Mådde som om någon kört över mig med en buss hela dagen igår. Så kom kvällen, pizza och fångarna på fortet. Kl 22 var jag så trött att jag gick och la mig. Fick givetvis ont igen, ny morfintablett och värmedyna - lyckades somna runt 01. 

Mår bättre idag, men så jäkla trött. Sliten utav bara fan. Vill INTE ha mer ont nu. 

Sambons syster har kommit hem efter 6 veckor i USA, så hon och hennes kille kom på fika idag. Bakade en blåbär/hallonpaj och så fick vi fina kläder till lillen från USA. Nu har jag åter intagit soffläge och ikväll ska jag laga god middag till mig och min älskade L. 

Kram på er, kära läsare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar