torsdag 25 september 2014

90 dagar till BF!

Ny vecka, vecka 28. 190 av 280 dagar har nu passerat. Jag börjar bli trött igen känns det som. Första veckorna var jag som en zombie, så fruktansvärt trött. Är lite rädd att samma, jobbiga trötthet ska komma tillbaka; när jag nästan känner mig medvetslös och det är jobbigt att prata - men det finns ju inget att göra åt det isåfall, kommer den så kommer den. 

Jag har börjat läsa på mer och mer om själva förlossningen och känner med blandade känslor inför den. Rädsla, nyfikenhet, oro och förväntan. 

Enligt en gravid-app jag har i telefonen väger bebisen runt 1 kg nu. Det är fasiken helt makalöst. Fosterrörelserna är tydliga och jag funderar mer och mer på vem den här filuren egentligen är som ligger och sprallar runt i min mage. 

Jag har fått lite dille på gratisgrejer man kan beställa på nätet; gratis är gott. Och dessutom är det så mycket andra utgifter nu och som komma skall, så allt gratis tas tacksamt emot. Jag har beställt den vanligaste babyboxen som är från babyland. Där var lite allt möjligt i den; ett gosedjur, kuponger och erbjudanden, en blöja, en napp mm. Sen klickade jag hem ännu en napp från MAM och så var jag på apoteksgruppen idag och hämtade ut deras box som kallas "baby to be". Återigen en salig blandning; en söt liten mössa, erbjudanden, tidning, bok, små tester på bland annat babyolja - mycket trevligt för att vara gratis i alla fall!

Nu slappar jag i soffan med katten och läser tidningen "Vi föräldrar". Skrattar för mig själv när jag läser artikeln "Hjälp, kommer jag bajsa på mig?" och ser vilken töntig bild dom klippt in. Samtidigt känns det skönt att inte vara ensam om alla knäppa tankar man känner ibland... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar