onsdag 20 augusti 2014

Projekt efter projekt!

Varit på massage i förmiddags - nej, inte såndär skön avslappningsmassage, mer sadistisk, riktigt ömmande massage. Vi har det via jobb 1 gång per månad så betalar vi bara 50 kr själv, tror det egentligen kostar runt 400. Fick frågan om jag hade mest ont på "de vanliga ställena" eller om det ändrats sedan jag blev gravid. Har sedan ca 1-2 veckor tillbaka haft lite känningar i ländryggen och på ena sidan i höftmuskeln som i sin tur strålat ner i benet. Därför skulle vi titta på det idag och göra något åt det. AAAAJ! Det var nära tårar alltså. Shit vad ont det gjorde, och han tog inte alls hårt. Muskeln var jättestel och helt ihopdragen - inte det minsta bra med andra ord. Han skrattade lite åt mig, och sa att min rygg tyvärr inte var särskilt vacker. Nej - jag har förstått det eftersom jag alltid har ont. Så jag fick iallafall lovat att jag skulle be "gubben min" knåda mina höftmuskler ett par gånger i veckan. 

 Vi köpte byrå till lilleman igår - javisst, lilleMAN. Ultraljudet TYDDE på en pojke, men inte helt helt säkert. Jag trodde stenhårt på flicka innan, men sambon har sagt pojke hela tiden och han är den som brukar ha rätt så det kan säkert stämma. Det fick iallafall bli en byrå från IKEA igår så vi har någonstans att ha lillemans kläder. Sjukt att man på allvar tror att "det ska väl inte ta så lång tid att skruva ihop en byrå" när det i själva verket tog typ 3-4 timmar. Det blev fint till slut iallafall! Sen åt vi korv med bröd till middag för jag var för trött för att laga "ordentlig" mat. 

 Idag har vi påbörjat projekt "skötbord" som vi ska bygga helt från grunden själv då vi ska "bygga in" tvättmaskinen i det och jag har inte sett något sånt att köpa färdigt. (Ja just ja - vi har köpt tvättmaskin ju! Halleluja ^^,)
Vi får väl se hur detta lilla projekt slutar, hoppeligen blir det bra! 


      Mys med magen framför TVn

      Projekt "Byrå till lilleman" i full gång

   
    ...och likaså projekt "skötbord"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar