tisdag 26 augusti 2014

Ledig tisdag!

Nu har nästan 4 veckors semester passerat och jag ska åter till jobb och verkligheten imorgon - men njuter av en sista ledig dag idag!
 Varit hos frissan och snyggat till min alldeles för långa och utväxta page, så nu ser jag ut som en människa igen! Därefter en runda på stan, strosade i affärer och lyssnade lite på Alliansen som höll tal på torget här i stan. 
 Efter det blev det en fika med lillebror, alltid lika mysigt att ses! Lillebror berättade om ett klipp han sett på Facebook med en amerikansk reporter som blivit tillfångatagen av IS och som dom skar halsen av och la ut på nätet. Jag blir så arg. Så ledsen. Så rädd. Ska jag sätta ett barn till denna värld?! Där människor kan vara så fruktansvärt hemska mot varandra. Tänk hur det hade varit om vi slutade hata varandra så jävla mycket?! Och kunde vara rädda om varandra istället... Man blir mörkrädd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar