söndag 15 juni 2014

Kisen fyller år!

Idag fyller min tiger 14 år, min nyfikna lilla pojke. Jag var bara 7 år när vi träffades första gången och jag minns fortfarande hur du såg ut: liten och grårandig. Busig och vild var du, inte en lugn stund. 
Du har varit med om en hemsk olycka som ledde till att de fick amputera din svans och plocka ut många av dina tänder. Men efter det förändrades din personlighet också, du blev mycket mer ängslig och rädd. Men vi har älskat dig lika mycket för det, alltid.
Sedan flyttade vi och du fick bli innekatt vilket du vantrivdes med i början. Det var även i samma veva du fick börja ta medicin för din sköldkörtel. Det har vi gjort i ett år nu, och ändå blir du lika arg på mig varje kväll när jag kommer med den dumma, orangea tabletten. Men du är duktig. Inte lätt att börja bli gammal. 
Så idag ska vi fira mitt lilla hjärta, vi har redan varit på promenad i solen som du älskade, och så har du fått tonfiskpaté och extra mycket kärlek och bus. 

Fina misen, jag hoppas vi får ha kvar dig många år till. <3 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar