fredag 2 januari 2015

Bf+9 och chokladfondue

Åh vad vi väntar och längtar. Det är ganska tufft faktiskt, både mentalt och fysiskt. Man har liksom haft ett datum att se fram emot, den 24 december, och nu har vi gått över 9 dagar. Vad väntar vi på? Jag kunde inte bli mer redo eller peppad på att föda. Bring it on!

Trodde inte jag skulle ta det så hårt som jag faktiskt gjort, var inte beredd på det. Men det känns på något konstigt sätt som att, för varje dag vi går över, kommer vi längre från att få träffa vår bebis, fast det i själva verket är tvärtom. Jag vill ju så gärna träffa Dig nu. <3 


Jaja, han kommer när han är redo. Och jag har lite svårt att tro på alla sägner om "tips på hur förlossningen kan starta", så det giter jag inte med att prova heller. Jag kör en egen teori med chokladfondue ikväll; ät så pass mycket att bebisen inte längre får plats i magen, och helt enkelt måste komma ut! ;-) Vi får väl se... Haha. 


Trevlig helg kära läsare!


2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig. Med tvåan gick jag över tiden med en vecka. Den veckan var lika lång som hela graviditeten fram till BF.
    Det enda du kan vara helt säker på: det kommer en bebis till slut ;-)
    Lycka till!
    Suzanne i Malmö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är det bra drygt... Bf+11 idag, och det känns precis som du säger som heeela graviditeten, känns som att jag kommer få vara gravid till midsommar, haha!
      Ja, jag får försöka rycka upp mig och tänka på det, snaaart så!
      Tack <3 kram Memme

      Radera